Witamy, 13 maj 2024 r. Imieniny: Agnieszki, Magdaleny
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

wrażliwość cenowa - price sensitivity

Wrażliwość nabywców na oddziaływanie cen zależy od wpływu różnych czynników. Według Nagle`a są nimi:
1. efekt wartości unikatowej – nabywcy są mniej wrażliwi na cenę, im bardziej unikatowy jest produkt,
2. efekt świadomości istnienia substytutów: nabywcy są mniej wrażliwi na cenę, gdy są mniej świadomi istnienia substytutów,
3. efekt trudnego porównania: nabywcy są mniej wrażliwi na cenę, gdy nie mogą łatwo porównać jakości z substytutami,
4. efekt globalnych wydatków: nabywcy są mniej wrażliwi na cenę, im mniejszą część ich dochodu stanowi wydatek na dane dobro,
5. efekt końcowego pożytku: nabywcy są mniej wrażliwi na cenę, im mniejszy jest wydatek w stosunku do całkowitego kosztu zakupu dobra finalnego,
6. efekt podzielonych wydatków: nabywcy są mniej wrażliwi na cenę, jeśli część kosztów jest ponoszona przez kogoś innego,
7. efekt utopionych pieniędzy: nabywcy są mniej wrażliwi na cenę, gdy produkt jest używany wraz z innym zakupionym wcześniej,
8. efekt relacji jakości do ceny: nabywcy są mniej wrażliwi na cenę, gdy zakładają że produkt jest wyższej jakości, niesie za sobą więcej prestiżu lub jest bardziej ekskluzywny,
9. efekt zapasów: nabywcy są mniej wrażliwi na cenę, kiedy nie mogą przechowywać produktu.
[T. Sztucki]

Zobacz również: cena


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Accrual concept - – (am. basic method – podstawowa metoda); podstawowa reguła księgowa polegająca na rozliczaniu kosztów powstałych w odniesieniu...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch