Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Marketing symultaniczny - simultaneous marketing

marketing jednoczesny; marketing obejmujący cały proces rozwojowy, począwszy od wygenerowania idei bądź rozpoznania potrzeby, przez dotarcie z produktem do klienta, aż do oceny osiągniętych wyników. Obejmuje on szeroką różnorodność zadań i funkcji opartych na elementach wiedzy rynkowej i rynkowej aktywności (I. Durlik).
Aby sprostać wymogom konkurencji i skrócić cykl wdrażania i opracowywania nowych produktów zagadnienia marketingowe powinny być wytypowane do rozwiązania nie w sposób tradycyjny, tj. sekwencyjny, lecz w sposób jednoczesny (równoległy), a więc na wielu płaszczyznach jednocześnie, tak w ujęciu wewnętrznym jak i zewnętrznym.
Zdaniem I. Durlika marketing symultaniczny ma do osiągnięcia siedem celów, jakimi są:
1. Skrócenie czasu dojścia do klienta nowych produktów lub innowacji rynkowych poprzez jednoczesne (równoległe) działania prowadzące do:
 zdobywania wiedzy o rynku,
 rynkowego szacowania zapotrzebowania na produkty,
 planowania działań technicznych projektu, produktu, procesu, feasibility study (studium wykonalności), wdrożenia, uruchomienia produkcji,
 przygotowania działalności dystrybucyjnej, serwisowej i sprzedażowej,
 naboru i przygotowania kadr kwalifikowanych zdolnych do uczestnictwa w projektach innowacyjnych.
2. Wspieranie czynne w całym okresie procesów związanych z inżynierią symultaniczną.
3. Wspieranie menedżerskich procesów decyzyjnych wiedzą o rynku, marketingu i stanie finansowym firmy.
4. Uczestnictwo w organizacji procesów wspomagających, takich jak: zarządzanie, finansowanie, przygotowanie aktów prawnych, zakupy, obsługa itp.
5. Dopasowanie ,,linii wznoszenia” ilości produktów oferowanych rynkowi do możliwości i chłonności rynku.
6. Przygotowanie zasad udzielania gwarancji, instrukcji obsługi, listy części zamiennych.
[J. Penc]

Zobacz również: inżynieria symultaniczna


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch