Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Marketing bezpośredni - direct marketing

określa się go jako interakcyjny system marketingu, który korzysta z jednego lub z większej liczby mediów promocji dla wywołania określonej odpowiedzi lub transakcji w dowolnym miejscu. Impulsem dla powstania marketingu bezpośredniego stał się zapoczątkowany w Stanach Zjednoczonych w XIX wieku handel wysyłkowy, posługujący się bądź katalogami, bądź zamówieniami uzyskiwanymi za pośrednictwem akwizytorów. Marketing bezpośredni obejmuje wszystkie skierowane na rynek oddziaływania, które służą bezpośredniemu komunikowaniu się sprzedających i kupujących, bezpośredniej sprzedaży oraz nawiązywaniu bezpośrednich kontaktów. Obejmują one rozmowę handlową, informację ustną dla uczestników targów i wystaw, degustacje i demonstracje produktów, listy osobiste zawierające oferty rynkowe, zakupy z automatu, sprzedaż przez telefon, telewizję i radio, próbki reklamowe, foldery i katalogi sprzedaży wysyłkowej za pośrednictwem zwykłej poczty i poczty elektronicznej. Ogólną zasadą ich wyboru i stosowania jest bezpośredni kontakt sprzedającego i kupującego oraz sprzężenie zwrotne. Głównym środkiem marketingu bezpośredniego jest przesyłka korespondencyjna kierowana na adres domowy lub służbowy odbiorcy pocztą zwykłą lub elektroniczną (e-mail). Składa się zwykle z listu (zwykłego lub elektronicznego), przesłania wyrażonego w prospekcie, ulotce reklamowej lub dokumentu HTML oraz kuponu – odpowiedzi. Tradycyjnie stosowana jest koperta zwrotna. Marketing bezpośredni wymaga: 1) dysponowania bazą danych, 2) opracowania treści i formy przekazu, 3) wykonania druku lub dokumentu HTML, 4) ustalenia sposobu wysłania i dostarczenia przesyłki.
Zdaniem Jacka Otto marketing bezpośredni charakteryzuje się tym, że:
 sprzedaż nakierowana jest na indywidualnego klienta, często znanego według nazwiska, adresu, zwyczajów przy zakupie;
 produkt jest wzbogacony o dodatkową wartość bądź usługę, serwis. Na przykład sposób dystrybucji jest traktowany jako istotna korzyść, pożytek dla klienta związany nieodłącznie z produktem;
 media (środki) reklamy są jednocześnie miejscem sprzedaży (rynkiem);
 marketingowcy sprawują nadzór nad produktem aż do momentu dostawy;
 reklama jest używana aby zdopingować potencjalnego klienta do natychmiastowego złożenia zamówienia, bądź zapytania będącego konsekwencją reklamy;
 konsumenci ponoszą relatywnie większe ryzyko. W przypadku korzystania z bezpośrednich metod dystrybucji, produkt jest kupowany bez oglądania go w naturze. Ewentualne dochodzenie zwrotu (regres) jest odroczone w czasie;
 efekty w postaci sprzedaży czy zapytań są mierzalne (policzalne).
[T. Sztucki, J. Penc]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch