Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Analiza marketingowa nowego produktu - marketing analysis of new product

– badanie kosztów nowego produktu oraz prognozowanie możliwości jego sprzedaży. Analiza ta ma charakter względny, gdyż w fazie opracowania nowego produktu (projektowania) nie można zidentyfikować wielu czynników, od których będzie zależała produkcja i przyszły sukces rynkowy.
Analiza ta powinna uwzględnić wszystkie istotne aspekty w ich wzajemnych związkach, a w szczególności:
 jakość i nowoczesność wyrobu (funkcje, właściwości, możliwości wielostronnego zastosowania, jakość techniczna, ergonomiczność itp.);
 chłonność rynku (poziom ceny, koszty wejścia na rynek, szacowany udział rynkowy itp.);
 koncepcję i sposób produkcji (licencja, modernizacja, nakłady na badania i rozwój itp.);
 stopień przygotowania przedsiębiorstwa (posiadane know-how, maszyny, urządzenia, organizacja marketingu, kwalifikacje itp.);
 analizę konkurencji (nowe potrzeby, struktura rynku i udział w nim konkurencji, ewentualne przygotowanie konkurencji do wprowadzenia nowego produktu itp.);
 oszacowanie możliwości wejścia na rynek i zapewnienia sobie korzystnego udziału w rynku (określenie głównych nabywców, czynników ,,promujących” nowy wyrób, oszacowanie ,,stanu oporu rynku” itp.);
 ogólną (syntetyczną) ocenę rentowności (korzystności) i stopnia ryzyka związanego z podjęciem nowej produkcji (prognozę popytu i sprzedaży, zysk jednostkowy, udział w rynku, konieczne działania promocyjne itp.).

Zobacz również: analiza marketingowa


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch