Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Formułowanie strategii - strategy formulation

zespół czynności zmierzających do wytyczenia konkretnych celów działania firmy w przyszłości i opracowania skutecznych programów jej działania umożliwiających osiągnięcie tych celów w sposób ekonomiczny i zgodny z wymaganiami otoczenia. Istota formułowania strategii firmy sprowadza się do znalezienia odpowiedzi na cztery zasadnicze pytania:
 jaką pozycję zajmuje ona obecnie i jakie są jej możliwości rozwojowe?
 jaką pozycję chciałaby zająć w przyszłości i jakie cele chce osiągnąć w okresie strategicznym, w okresie, na jaki jest opracowywana strategia?
 co utrudnia obecnie i co może utrudnić w przyszłości osiąganie pożądanej pozycji?
 co powinna i co musi uczynić, aby przesunąć się z pozycji obecnie zajmowanej na pozycję pożądaną i osiągnąć sukces?
Poszukując odpowiedzi na te pytania kierownictwo firmy powinno dokonać:
1. Analizy otoczenia zmierzającej do identyfikacji rysujących się szans i zagrożeń ze strony środowiska zewnętrznego oraz oceny stopnia konkurencyjności w dziedzinie działania firmy (branży, przemyśle).
2. Analizy potencjału firmy polegającej na ocenie wewnętrznych jej zależności oraz określeniu jej silnych i słabych stron.
3. Analizy możliwych alternatyw strategicznych polegającej na zestawieniu oraz wyważeniu poszczególnych alternatyw dostępnych obecnie i w przyszłości.
4. Wyboru wygrywającej strategii, czyli wyselekcjonowania alternatywy najbardziej atrakcyjnej dla firmy a jednocześnie możliwej do realizacji.
W procesie formułowania strategii należy:
 odejść od jednostronnego myślenia w kategoriach bilansu na rzecz myślenia w kategoriach współzależności i osiągania powodzenia na rynku;
 koncentrować się na mocnych stronach swego działania (rynki, kadra, personel, marketing itp.) i unikać rozpraszania się na sfery słabo przez przedsiębiorstwo opracowane lub zbyt mało mu znane:
 dążyć do wykorzystania efektów synergii dzięki zacieśnieniu współpracy między poszczególnymi działaniami przedsiębiorstwa, a także wchodzeniu w sojusze z innymi firmami (np. w zakresie reklamy, badań i rozwoju)
 uznać, że najważniejszą zasadą strategiczną nie jest pokonywanie konkurentów, lecz dostarczanie klientom wyrobów najwyższej jakości i że wysoka jakość stanowi główny atut we współczesnej konkurencji.
[J. Penc]

Zobacz również: strategia firmy , strukura firmy


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch