Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Etyka postępowania - behavioural ethics

ogół przyjętych w danej społeczności (grupie społecznej, zawodowej itp.) norm moralnych, określających obowiązki i decydujących o kształcie moralnej orientacji oraz praktyki moralnej ludzi, o ich wyborach dokonywanych w sytuacjach złożonych, trudnych, w których wykluczają się równoważne wartości i zasady moralne.
Zasady etyczne wywierają wpływ na świadomość moralną ludzi, na ich postępowanie. Etyka w każdej organizacji spełnia następujące funkcje:
 informacyjną: wartości i normy moralne informują pracowników o ich wzajemnych obowiązkach i powinnościach;
 regulacyjną: zasady, normy i wzorce moralne powodują powstrzymywanie się przed naruszaniem określonych wartości, bądź skłaniają do ich realizacji;
 integracyjną: zasady, normy i wzorce moralne zespalają określone grupy ludzi, harmonizują ich współżycie i współpracę a także poprawiają komunikację interpersonalną;
 inspiracyjną: wartości i normy moralne skłaniają do działania w określonym kierunku, do realizacji przyjętych celów;
 kreatywną: aprobata i respektowanie określonych wartości, wzorców osobowych i zasad moralnych skłania do wprowadzenia zmian we własnym ,,wnętrzu”, w stosunkach z otoczeniem, w postawach, dążeniach i aspiracjach jednostki, realizacji celów wykraczających poza jej interes osobisty, eliminowanie egoistycznych skłonności itp.
[J. Penc]

Zobacz również: moralność , obsługa klienta


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch