Strategia ataku
Konkurent – napastnik może zaatakować
lidera rynkowego,
firmy o podobnej skali, które osłabiają swą pozycję na skutek złych działań lub dobrych działań, lecz źle wykonywanych,
małe lokalne lub regionalne firmy, które niewłaściwie działają i są nie dofinansowane.
Możliwe są następujące strategie ataku:
1. Atak frontalny, występuje wtedy, gdy napastnik koncentruje swoje siły bezpośrednio naprzeciw wroga i atakuje jego słabe i mocne punkty; zasada siły określa, że wygra ten, kto posiada większe zasoby.
2. Atak skrzydłowy polegający na rozpoznawaniu posunięć konkurenta w segmentach rynku powodujących powstanie niezaspokojonych potrzeb i wypełnianiu ich własnymi produktami.
3. Oblężenie mające na celu zdobycie dużej części terytorium konkurenta przez zmasowany atak.
4. Atak wymijający wymagający omijania przeciwnika i atakowania łatwiejszych rynków w celu powiększenia swego terytorium.
5. Atak partyzancki – przypuszczanie drobnych ataków na obszarach słabiej bronionych dla zdobycia przyczółków rynku.
[T. Sztucki]
|