Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Reklama porównawcza - comparative advertising

Według wskazań Amerykańskiej Federacji Reklamy, reklama konkurencyjna, określana jako porównawcza, jest dopuszczalna jednakże: „Reklama powinna wskazywać walory oferowanych produktów i powstrzymywać się od atakowania konkurentów przez obniżanie wartości ich produktów, usług lub sposobów prowadzenia działalności gospodarczej”. Reklama porównawcza powinna przestrzegać następujące reguły jej stosowania:
1. zamiary i określenia reklamy powinny informować, lecz nigdy nie dyskredytować lub nierzetelnie zwalczać konkurentów oraz konkurencyjnych produktów i usług,
2. jeśli wymienia się w reklamie nazwę konkurencyjnego produktu, to powinna ona być użyta w taki sam sposób, w jaki występuje na rynku jako produkt znaczącego konkurenta,
3. konkurenci powinni być rzetelnie i odpowiednio przedstawiani, nigdy w sposób poniżający czy degradujący konkurencyjny produkt lub usługę,
4. reklama powinna przedstawiać porównywalne cechy, składniki i zastosowania konkurencyjnego produktu,
5. identyfikacja produktów powinna być dokonywana z uczciwych powodów, a nie dla obniżania wartości porównywalnego produktu,
6. jeśli w reklamie jest prezentowany test produktu, to powinien być wykonany przez obiektywną organizację badawczą,
7. we wszystkich przypadkach posługiwania się wspierającymi wynikami testu produktów wszystkie twierdzenia użyte w reklamie powinny opierać się na jego wynikach,
8. w reklamie nie wolno posługiwać się częściowymi wynikami porównania produktów lub podkreślać nieistotne różnice, aby wywołać u nabywców niewłaściwe oceny i decyzje.
[T. Sztucki]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch