Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Proces zakupu - buying decision process

proces zakupu Jest to proces wyboru i podejmowania decyzji zakupu. Prosty proces zakupu występuje przy zaspokajaniu podstawowych codziennych potrzeb. Nabywca kieruje się dotychczasowym doświadczeniem, nawykiem i rutyną. Proces ten nie wymaga długiego namysłu czy też porównywania wielu cech i wartości produktów. Ceniona jest możliwość szybkiego zakupu, dostępność do produktów i łatwość ich pozyskania. Złożony proces zakupu występuje przy nabywaniu produktów zaspokajających potrzeby wyższego rzędu, produktów długotrwałego użytku, produktów przemysłowych, wymagających namysłu, porównania cech i wartości różnych ofert rynkowych. Złożony proces zakupu składa się z następujących etapów:
1. uświadomienie potrzeby; odczucie braku czegoś, co wymaga zaspokojenia, wynikające z własnego uświadomienia, uzyskania dodatkowego dochodu i możliwości jego wydatkowania, chęci naśladownictwa, pod wpływem porady, reklamy itp.,
2. identyfikacja sposobu zaspokojenia potrzeby: wykorzystanie własnego doświadczenia, opinii innych osób, zachęt promocji, zapoznania się z produktami na targach, wystawach itp.,
3. ocena alternatyw wyboru, obejmuje; zdolność zaspokojenia potrzeby czy rozwiązania problemu, porównywalnie cech produktów, ceny, warunki zakupu itp.,
4. wybór i zakup; jako rezultat pokonania oporów i obaw oraz nabrania przekonania co do walorów produktu i korzyści zakupu,
5. ocena użytkowania i gromadzenie doświadczeń prowadzące do aprobowania zakupu i wyrażania pochlebnych opinii bądź do niezadowolenia, reklamacji i nie ponawiania wadliwego wyboru.
W każdym z tych rodzajów procesu zakupu, a zwłaszcza przy złożonym procesie zakupu bardzo ważna rolę odgrywają działania marketingowe przedsiębiorstwa, począwszy od tworzenia wartości, aż do jej promowania dla pozyskiwania nabywców. Polegają one na ciągłym analizowaniu potrzeb klientów i potencjalnych nabywców oraz wytwarzaniu i oferowaniu takich produktów i usług i w taki sposób, że będą powodowały przekształcanie się potrzeb w efekty dokonywanych zakupów.
[T. Sztucki]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch