Witamy, 16 czerwca 2024 r. Imieniny: Aliny, Anety
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Konflikty w kanałach dystrybucji - conflict in distribution channels

Konflikty zakłócają współpracę przedsiębiorstw przemysłowych z przedsiębiorstwami handlu hurtowego i detalicznego w sprawnym i efektywnym doprowadzaniu produktów do końcowych nabywców. Konflikty mogą powstawać między uczestnikami różnych szczebli w tym samym kanale (pionowy konflikt), między uczestnikami występującymi na tym samym szczeblu (poziomy konflikt), między dwoma lub więcej kanałami dystrybucji, utworzonymi przez producenta dla sprzedaży tych samych produktów na tym samym rynku (konflikt między kanałami). Dążeniem powinna być równowaga kanałów występująca wówczas, gdy nie występują zakłócenia strukturalne, funkcjonalne, ekonomiczne i społeczne, powodujące tarcia i konflikty. Powodem i motywem konfliktów występujących w poziomym układzie kanałów dystrybucji jest dążenie ich uczestników do zwiększania sprzedaży, opanowywania nowych rynków, co narusza interesy jednych przedsiębiorstw korzyściami uzyskiwanymi przez drugich. Konflikty w pionowym układzie kanałów mogą powstawać z dążenia hurtowników do podporządkowania sobie producentów oraz detalistów, z zamierzeń przedsiębiorstw handlu detalicznego uzyskiwania mocnej pozycji wobec producentów, dla negocjowania wysokiej marży i innych preferencji, przez działania polegające na tworzeniu wielkich ośrodków handlowych, wyrabianie u nabywców zaufania do marki handlowej, a nie do marki produktów itp. Z kolei odpowiedzią producentów jest dążenie do eliminowania, tam gdzie to jest możliwe, pośrednictwa hurtowników przez bezpośrednie dostawy do sieci handlu detalicznego, a także przeciwdziałanie jego dążeń do umacniania się przez intensywną reklamę swych produktów i ich marki kierowaną bezpośrednio do konsumentów.

Zobacz również: kanały dystrybucji


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Inflacja kosztowa - inflacja pchana przez koszty, inflacja podażowa, inflacja dostawców; rodzaj inflacji wynikający z samego procesu produkcji, ze wzrostu kosztów jej...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch