Witamy, 16 czerwca 2024 r. Imieniny: Aliny, Anety
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Komunikacja promocyjna z klientami - communication of promotion

Jest to niezwykle ważny dla przedsiębiorstwa sposób utrzymywania łączności informacyjnej z klientami a więc zarówno z dostawcami, pracownikami, handlowymi pośrednikami handlowymi i nabywcami, a zwłaszcza konsumentami. Odbywa się za pomocą kontaktów osobowych i form oraz środków bezosobowych. Osobowa komunikacja ma miejsce wówczas, gdy klienci są informowani bezpośrednio przez pracowników przedsiębiorstwa, jego przedstawicieli, agentów itp. podczas dokonywania zakupów, uczestniczenia w targach, pokazach, degustacjach itp. W tych wszystkich kontaktach występuje niezwykle skuteczny rodzaj promocji - sprzedaż osobista. Formy bezosobowej komunikacji promocyjnej obejmują obraz oferowanych produktów i miejsc ich sprzedaży wspomagany przekazami promocyjnymi rozpowszechnianymi przez środki masowego przekazu tj. telewizję, radio i prasę. Uczestnikami komunikacji promocyjnej są nadawcy – przedsiębiorstwa przemysłowe, handlowe, usługowe; adresaci, ci do których kierowany jest przekaz promocyjny jako klientów lub potencjalnych nabywców; odbiorcy – są nimi adresaci, którzy odebrali przekaz i zapoznali się z jego treścią; akceptanci, ci którzy zostali przekonani argumentacją promocji; nabywcy- najbardziej istotni uczestnicy komunikacji, ponieważ dokonują zakupu. Skuteczność komunikacji promocyjnej zależy od skonkretyzowania: kto? co przekazuje? komu? w jakim celu? w jaki sposób? z jakim sprzężeniem i skutkiem? oraz od właściwego zintegrowania użytych środków przekazu. Znaczenie planowania rodzaju i zakresu uczestników komunikacji promocyjnej, form, treści i środków przekazu, ze względu na wysokość ponoszonych kosztów i oczekiwanych rezultatów, występuje szczególnie przy realizowaniu kampanii reklamowej.
[T. Sztucki]

Zobacz również: kanały komunikacji , proces promocyjnej komunikacji


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Inflacja kosztowa - inflacja pchana przez koszty, inflacja podażowa, inflacja dostawców; rodzaj inflacji wynikający z samego procesu produkcji, ze wzrostu kosztów jej...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch