Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

szara strefa - grey economy, grey market

Według amerykańskich słowników biznesu jest określana jako transakcje zawierane poza standardowymi kanałami dystrybucji. Nie jest to działalność gospodarcza wykraczająca poza granice prawa, lecz pozostająca w jego ramach i wykorzystująca tzw. nieautoryzowanych dostawców. Działania objęte szarą strefą polegają głównie na zakupie firmowych i znanych produktów od pośredników, którzy oferują je po znacznie niższych cenach od ustalonych w normalnym obiegu, co stwarza groźną dla nich konkurencję jest natomiast chętnie aprobowane przez konsumentów zyskujących możliwość taniego zakupu. Eksperci Unii Europejskiej szacują, że szara strefa obejmuje: 10% dochodu krajowego brutto Francji, Niemiec oraz Japonii.; w przedziale między 10 a 20% mieszczą się Stany Zjednoczone, Kanada, Włochy, Belgia, Hiszpania i Grecja. W Polsce szacuje się ją na około 20%. Rozwój szarej strefy zależy głównie od wysokich podatków, biurokratycznego systemu koncesjonowania działalności gospodarczej. Jej częścią, wkraczającą w obszar czarnego rynku czy czarnej gospodarki jest przemyt produktów, nielegalna ich produkcja, zatrudnianie „na czarno” pracowników itp. Zdaniem niektórych ekonomistów szara strefa przyczynia się do uelastycznienia gospodarki i zwiększania jej konkurencyjności. Nie jest jednak zgodna z etyką biznesu i marketingu.



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch