Atrakcyjność oferty - offers attractiveness
ocenę atrakcyjności oferty dla nabywcy określa relacja korzyści, które zapewnia kupno produktu, w stosunku do kosztów i ryzyka zakupu. Czym innym jest atrakcyjność dla konsumenta, który dokonuje porównania między satysfakcją, jaką osiąga z posiadania, konsumowania i użytkowania produktu a ceną, którą płaci oraz czasem i wydatkami, które musiał ponieść dla dokonania wyboru i zakupu, od atrakcyjności ocenianej przez pośrednika rynkowego. Hurtowy i detaliczny nabywca wysoko ceni ofertę, która zapewnia szybką i zyskowną sprzedaż dzięki korzyściom produktów dla konsumentów, niskiej cenie i wysokiej marży. Producent, chcąc tworzyć atrakcyjną ofertę, musi zapewniać korzyści końcowym nabywcom i swym partnerom rynkowym oraz osiągać zysk na skutek przewagi dochodów nad kosztami wytworzenia i sprzedaży produktów objętych jego ofertą.
[T. Sztucki]
|