Apele reklamy - advertising appeals
Rozróżnia się apele racjonalne, które odwołują się w przekazie reklamy do racjonalnych powodów i motywów dokonywania zakupów przez nabywców. Treścią tych apeli są informacje pozwalające ocenić, porównać i wybrać produkt najbardziej odpowiedni dla zaspokojenia potrzeby czy rozwiązania problemu nabywcy. Drugim rodzajem są apele emocjonalne odwołujące się do uczuć, emocji, nadziei, usuwające negatywne i wzmacniające pozytywne emocje wywołujące skłonność zakupu. Trzecim rodzajem są apele moralne zwracające się do wartości wyznawanych przez odbiorców promocji, poczucia społecznej więzi, patriotyzmu, ochrony środowiska, które stanowić mogą motywację dokonania zakupu. Apele stosowane w konkretnych przekazach reklamy zależą głównie od rodzaju produktów i nabywców, dla których są przeznaczone.
[T. Sztucki]
Zobacz również:
promocja
|