Tablica reklamowa - billboard
dużych rozmiarów tablica umieszczana na ścianach domów i specjalnych konstrukcjach w miejscach dużego ruchu przechodniów i samochodów. Ze względu na ograniczone zdolności percepcji, reklama na billboardach nie może być przeładowana informacjami o szczególnych cechach i zaletach produktów. Musi przyciągać uwagę sugestywnym obrazem reklamowanego produktu oraz zaciekawiać i rozbawiać krótkim tekstem. Przede wszystkim: 1. treść reklamy powinna być zwięzła, aby nawet z daleka widoczny był promowany produkt, jego marka, nazwa i slogan, 2. tekst powinien być krótki (5–7 słów) napisany dużą, widoczną czcionką, 3. logo produktu lub firmy należy umieszczać w górnej części, a nazwę i obraz produktu po lewej stronie, 4. kolory winny być kontrastowe i dobrze widoczne, 5. billboard, stosowany jako uzupełnienie innych rodzajów promocji, powinien wykorzystywać te same slogany, kolory i inne elementy, dla wzmocnienia ich wspólnego oddziaływania.
[T. Sztucki]
|