Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Wskaźniki rentowności - profitability ratios

wskaźniki zyskowności lub stopy zyskowności; podstawowe mierniki oceny efektywności działalności firmy polegające na odnoszeniu osiągniętego zysku do wartości sprzedaży, majątku lub wkładu inwestycyjnego akcjonariuszy. Są one najbardziej syntetycznymi wskaźnikami efektywności zarządzania firmą, gdyż ich zmiany odzwierciedlają trafność decyzji inwestycyjnych i cenowych, zmiany w kosztach jednostkowych wytwarzania, amortyzacji, jak i posiadanego majątku.
W literaturze formułuje się wiele rodzajów takich wskaźników. W tej grupie znajdują się m.in.:
 wskaźniki rentowności majątku (return on assets); stosunek zysku netto do wartości majątku. Wskaźnik ten informuje, jaki dochód jest osiągany z dostępnych w tym czasie zasobów firmy;
 wskaźnik zwrotu z inwestycji (return on investment): stosunek zysku po opodatkowaniu do aktywów ogółem. Wskaźnik ten określa jak efektywna jest sprzedaż i produkcja;
 wskaźnik zwrotu kapitału (return on equity): stosunek zysku netto do kapitału własnego. Wskaźnik ten dostarcza informacji o tym jaki dochód uzyskuje właściciel przedsiębiorstwa z zainwestowanego kapitału własnego;
 wskaźnik rentowności sprzedaży (return on sales): stosunek zysku netto do wartości sprzedaży. Wskaźnik ten określa, jakie efekty w postaci zysku osiągnęło przedsiębiorstwo w stosunku do zrealizowanego obrotu ze sprzedaży;
 wskaźnik marży brutto (gross profit margin): sprzedaż minus koszty bezpośrednie. Wskaźnik ten pokazuje jak skutecznie kontrolowane są koszty i jak efektywna jest sprzedaż.
[J. Penc]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch