Sztuka biznesu - business craft
umiejętność, biegłość w prowadzeniu biznesu rozumianego jako przedsięwzięcie produkcyjne, handlowe lub finansowe przynoszące zysk. Na sztukę tę składa się kilka podstawowych założeń. Dotyczą one środowiska, w jakim działa firma (społeczeństwo i jego struktura, rynek, klienci i konkurencja), założeń działania firmy, czyli jej misji oraz strategicznych czynników rozwoju, czyli najsilniejszych jej atutów (specjalnych walorów odróżniających ją od innych firm działających w tym samym sektorze i regionie) potrzebnych w realizacji misji.
Aby osiągnąć sukces w biznesie założenia dotyczące środowiska, misji oraz atutów firmy muszą odpowiadać rzeczywistej sytuacji na rynku a firma musi mieć ponadto zdolność rozpoznawania we właściwym czasie nadchodzących zmian i szybkiego się do nich dostosowania. Ponad wszystko jednak musi dbać o klienta. Jak słusznie bowiem zauważa Theodore Levitt celem biznesu jest stworzyć i utrzymać klienta.
[J. Penc]
Zobacz również:
teoria biznesu
,
etyka w biznesie
|