Rozpoznanie strategiczne - strategic research
wstępne zidentyfikowanie i oszacowanie szans i utrudnień w osiągnięciu przez przedsiębiorstwo powodzenia na obecnych i przyszłych polach jego aktywności. Rozpoznanie to powinno umożliwić określenie nie tylko możliwości już istniejących, ale także nowych możliwości sukcesu i w konsekwencji pozwolić na wyselekcjonowanie strategiczne ważnych pól osiągania zysku. Powinno też ułatwić określenie zasadniczych zadań i związanych z tym danych, założeń i następstw własnego zachowania się firmy dla zapewnienia powodzenia w środowisku.
Rozpoznanie strategiczne jest niezbędnym instrumentem zarządzania strategicznego. Umożliwia ono odkrywanie ważnych strategicznie prawidłowości i problemów, co ułatwia firmie stworzenie sobie, tak wcześnie jak to jest możliwe, korzystnych warunków do działania w przyszłości.
[J. Penc]
Zobacz również:
monitoring środowiska
,
wczesne rozpoznanie
,
cel działania
,
wizja firmy
|