Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Reguły projektowania strategii - strategy designing rules

zasady komponowania, preparacji strategii; reguły łączenia (sprzęgania) ze sobą poszczególnych elementów strategii i wiązania całości z architekturą otoczenia.
Projektując strategię należy:
1. Odejść od jednostronnego i krótkowzrocznego myślenia w kategoriach bilansu i zysku.
2. Nie lekceważyć żadnej nawet chwilowej okazji do zdobycia przewagi.
3. Koncentrować się na opanowanych sferach działania, unikać sfer mało znaczących, w myśl zasady, że lepiej być najlepszym na małym segmencie niż mizernym na szerokim rynku.
4. Dywersyfikując (różnicując) produkcję, wchodzić w dziedziny, które rozwijają się stopniowo.
5. Nie dążyć do pokonania konkurentów, lecz coraz lepszego zaspokajania potrzeb konsumentów (klientów).
6. Uznać, że głównym atutem firmy jest wysoka jakość wyrobów i usług i konsekwentnie wprowadzać zarządzanie totalną jakością.
7. Systematycznie wprowadzać innowacje i stwarzać warunki do ich powstania i wdrażania (dyfuzji), pamiętając o tym, że każda nowocześnie zarządzana firma rozwija dwie główne funkcje biznesu: marketing i innowacje.
8. Inwestować w rynek i rozszerzać sprzedaż, doskonaląc cały system dystrybucji także w aspekcie logistycznym.
9. Dopasowywać firmę do otoczenia a nie odwrotnie, zaś jej strukturę do struktury potrzeb odbiorców (konsumentów).
10. Rozwijać kooperację z firmami zagranicznymi (alianse strategiczne).
11. Pozyskiwać nowoczesne technologie, odchodzić od koncepcji produkty –rynki na rzecz koncepcji technologie –produkty –rynki.
12. Stale obserwować środowisko działania firmy (konkurencję, technologię, prawo, politykę, uwarunkowania społecznego i ekologicznego rozwoju).
[J. Penc]

Zobacz również: strategie , formułowanie strategii , struktura strategii firmy


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch