Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Reguły decydowania - decision making rules

twierdzenia, zasady wytyczające ogólny kierunek postępowania przy podejmowaniu decyzji, sprawdzające się w większości przypadków. Reguły te mogą być traktowane jako ,,parametody”. Według Cz. Nosala podstawowymi regułami decydowania są:
1. Reguła poszukiwania dominacji, która polega na znalezieniu takiego wariantu rozwiązań, który pod względem przyjętego kryterium ocen dominuje nad innymi. Reguła ta jest podstawowa i najprostsza, a zasadza się na subiektywnym przekonaniu decydenta, że znalazł wariant najkorzystniejszy pod względem wszystkich zasadniczych atrybutów.
2. Reguła logicznej koniunkcji, która polega na tym, że decydent sprawdza czy wszystkie atrybuty (cechy) spełniają założone wartości krytyczne, po czym wybiera ten wariant działania, który spełnia wszystkie progi krytyczne.
3. Reguła dysjunkcji polegająca na tym, że decydent wybiera wariant, w którym przynajmniej jedna spośród ocenianych przez niego cech (kryteriów) osiągnęła lub przekroczyła założony próg krytyczny.
4. Reguła leksykograficzna, która polega na tym, że decydent najpierw porządkuje wymiary (cechy) wyników według ich ważności, po czym wybiera ten wariant, który z punktu widzenia najważniejszej jego cechy jest lepszy. Gdy między wariantami zachodzi równość pod względem wyników, porównuje wartości wyników na drugim (i kolejnym) wymiarze, co znacznie zwiększa szanse wyboru korzystnego wariantu decyzji.
[J. Penc]

Zobacz również: decydowanie , skuteczne decydowanie


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch