Przedsiębiorcze judo - enterprising judo
strategia rynkowa polegająca na obserwowaniu błędów, przyzwyczajeń, powtarzalnych procedur, słabych stron konkurentów, jednym słowem: na identyfikowaniu ,,odsłoniętych miejsc” konkurentów i przekształceniu cudzych szans na własne. Strategia ta ma największe szanse powodzenia na rynku, na którym zachodzą szybkie zmiany. ,,Przedsiębiorcze judo” zmierza najpierw do zdobycia przyczółka i to takiego, którego dotychczasowi przywódcy albo nie bronią w ogóle, albo bronią bez przekonania, a następnie wejścia z wyrobem zaprojektowanym tak, żeby zaspokajać określony segment rynku w sposób optymalny. Firma, po opanowaniu przyczółka, gdy ma już wystarczająco duży rynek i strumień przychodów, posuwa się stopniowo w głąb terenu: projektuje wyroby lub usługi specjalnie dostosowane do danego segmentu rynku i dla niego najkorzystniejsze.
,,Przedsiębiorcze judo” wymaga z reguły prawdziwej innowacji. Nie wystarczy bowiem zaoferować taki sam wyrób, czy taką samą usługę po niższej cenie. Musi to być coś, co je odróżnia od tego, co już istnieje, czyli rozwiązanie nowatorskie.
[J. Penc]
Zobacz również:
innowacje
,
market challangers
,
,
,
przemysły wschodzącego słońca”
|