Witamy, 28 czerwca 2024 r. Imieniny: Florentyny, Ligii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Planowanie działalności przedsiębiorstwa - business planning

określanie celów, jakie firma chce osiągnąć, strategii działania oraz norm czasowych, w jakich te cele powinny być osiągnięte.
W praktyce termin ten jest używany przede wszystkim do określenia zbioru czynności związanych ze sporządzeniem (preparacją) planu działania firmy (organizacji).
Plan określa program przyszłego działania. Według T. Kotarbińskiego dobry plan powinien być:
 celowy, tj, określający właściwe środki prowadzące do celu;
 wykonalny, co oznacza, że przy dostępnych środkach i w określonych warunkach osiągnięcie celu jest prawdopodobne;
 zgodny wewnętrznie, co oznacza, że stanowi on całość zorganizowaną, w której poszczególne cele nie są ani sprzeczne, ani nie przeszkadzają sobie wzajemnie;
 operatywny, tzn. odpowiednio czytelny, zrozumiały i ścisły, nadający się do realizacji zgodnej z przewidywanym wykorzystaniem zasobów i tokiem działania;
 elastyczny, co oznacza, że już w samym planie została zawarta możliwość jego modyfikacji w przypadku zmiany środków lub warunków;
 odpowiednio ograniczony pod względem swojej szczegółowości, czyli nie utrudniający swobody działania;
 długodystansowy, czyli wybiegający w przyszłość w granicach możliwości przewidywania;
 terminowy, tj. określający terminy realizacji celów pośrednich i celu głównego;
 kompletny, tzn. uwzględniający całość działania;
 racjonalny, tzn. opracowany gruntownie, z uwzględnieniem możliwie wszystkich związków przyczynowo-skutkowych związanych z przewidywanym działaniem.
[J. Penc]

Zobacz również: planowanie strategiczne


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bilans płatniczy - zestawienie ogółu należności i zobowiązań zagranicznych kraju. Jest on sporządzany w wyrażeniu finansowym w okresach rocznych i obejmuje wszystkie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch