Zasady reklamy - principles of advertising
reguły, którymi powinien kierować się nadawca i wykonawca reklamy. Reguły te, to:
prawdziwość reklamy, tzn. mówienie prawdy o reklamowanych towarach i usługach;
odpowiedzialność reklamy, tzn. zgodność z charakterem rynku, któremu rekomenduje ona wyroby czy usługi (np. rynek młodzieżowy);
zgodność z prawem, tzn. takie jej przekazywanie, aby interesy konsumentów, a także konkurentów nie zostały naruszone;
przyzwoitość reklamy, tzn. że żadna forma reklamy (słowna czy wizualna) nie może obrażać moralności publicznej;
wiarygodność reklamy, tzn. zgodność z prawem, przyzwoitość i uczciwość, budzącą zaufanie konsumenta;
atrakcyjność reklamy, tzn. wywoływanie u konsumenta przekonania o celowości wyboru i zakupu reklamowanego produktu;
[J. Penc]
Zobacz również:
reklama
,
skuteczność reklamy
|