Witamy, 26 czerwca 2024 r. Imieniny: Jana, Pauliny
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Sprawiedliwa rywalizacja - fair rivalty, fair competition

rywalizacja polegająca na przestrzeganiu (respektowaniu) ustalonych przez Unię Europejską reguł konkurowania (spełnienia kryteriów działania) obejmujących wszystkie działające w jej ramach kraje. Otwarcie rynków Unii dla swobodnej konkurencji wymaga podjęcia szeregu prac, aby powstały rzeczywiste warunki do uczciwej konkurencji.
Zdaniem A. Malewicz za najważniejsze prace uznaje się w szczególności:
1. Efektywne zwalczanie oszustw, szczególnie tych, które dotyczą pochodzenia produktu.
2. Rozwijanie i efektywne stosowanie międzynarodowych przepisów o konkurencji.
3. Uwzględnianie interesów krajów Unii występujących zarówno w roli eksportera, jak i importera.
4. Ustanowienie mechanizmu oceny konkurencyjności przemysłowej w celu określenia charakteru i przyczyn niedostatecznych jej efektów.
5. Doskonalenie struktury wspólnej taryfy celnej dla lepszego odzwierciedlenia interesów przemysłowych producentów i użytkowników.
6. Ustanowienie bazy danych, dotyczącej utrudnień w sprawnym funkcjonowaniu rynków.
7. Doskonalenia instrumentów polityki komercyjnej z zamiarem uczynienia ich bardziej efektywnymi i skutecznymi.
8. Koordynowanie środków podejmowanych dla promowania eksportu i inwestycji z innymi obszarami działalności gospodarczej.
9. Podejmowanie różnych działań dla rynku wewnętrznego, a mianowicie:
 dalsze ograniczenie ogólnej pomocy publicznej z uwzględnieniem nierównowagi regionalnej;
 możliwie jak najszybsze wprowadzenie zmian w mechanizmie kontroli pomocy państwowej;
 proponowanie spójności przepisów w zakresie pomocy państwowej;
 umacniania rynku wewnętrznego m.in. przez konkurencyjne dostarczanie produktów i usług, głównie w odniesieniu do gazu, energii elektrycznej; także przez rozwój sektora telekomunikacyjnego.
[J. Penc]

Zobacz również: eurozarządzanie , nieuczciwa konkurencja


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Outsourcing - korzystanie z kompleksowych usług, będących kombinacją różnorodnych usług cząstkowych sprzedawanych i rozliczanych jako jednostka, jakie oferują...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch