Witamy, 30 czerwca 2024 r. Imieniny: Arnolda, Emiliany
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

reklama uliczna i drogowa

Nazywana jest także reklamą zewnętrzną i polega na wykorzystywaniu różnych miejsc na ulicach miast i na drogach dla umieszczania na nich tekstów i rysunków reklamowych. Najbardziej popularnymi środkami tej reklamy są reklama świetlna, plakaty, afisze, bilboardy, napisy itp. umieszczane na tablicach reklamowych, słupach, przystankach komunikacji miejskiej, dworcach, autobusach, tramwajach, na dachach i ścianach domów, fasadach sklepów i wszędzie tam, gdzie istnieją warunki, że reklamy te zostaną dostrzeżone przez możliwie największą liczbę przechodniów, kierowców samochodów, przyjezdnych i innych potencjalnych nabywców reklamowanych produktów. Grafika reklamowa, rozmiary reklam oraz ich lokalizacja wymagają dostosowania do możliwości percepcji przez spieszącego się przechodnia i do osób poruszających się z dużą prędkością za pomocą różnych środków komunikacji. Wymaga to rezygnacji ze skomplikowanych form graficznych i posługiwania się sugestywnymi prostymi rysunkami i fotografiami powiązanymi z atrakcyjnym tekstem. Reklamy stawiane na drogach i autostradach muszą mieć znaczne wymiary. Lokalizuje się je przy wjazdach na szosy, koło mostów, przed wjazdem do miast itp. Sposób wykonania i rozmieszczenia tych reklam musi odpowiadać przepisom prawa drogowego. Uliczną reklamę świetlną stanowią napisy reklamowe w oknach wystawowych, nad sklepami, na budynkach i na specjalnych konstrukcjach. Dominują w tej reklamie kolorowe i ruchome napisy oraz rysunki sprawiające wrażenie tworzących się obrazów na oczach oglądających. Za pomocą tej reklamy popularyzuje się znaki towarowe i handlowe, nazwy towarów, a także krótkie slogany reklamowe.
[T. Sztucki]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Marketing usług turystycznych - powstanie i rozwój marketingu usług turystycznych jest wynikiem ukształtowania się rynku turystyki i konieczności coraz lepszego świadczenia...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch