Witamy, 24 czerwca 2024 r. Imieniny: Danuty, Jana
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Słownik polsko-angielski A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Planowanie strategiczne - strategic planning

proces wyboru celów przedsiębiorstwa, ustalanie polityki i programów potrzebnych do realizacji konkretnych zadań niezbędnych do osiągnięcia tych celów oraz wyboru metod koniecznych do zapewnienia wdrożenia polityki i programów strategicznych. Jest to więc proces decydowania o tym, co dla przyszłości firmy jest najwłaściwsze, czym się powinna zajmować, jacy będą klienci i w jaki sposób zapewnić sobie lepsze funkcjonowanie i większą skuteczność. Podstawą tego planowania jest zespolenie na każdym poziomie zarządzania, myślenia strategicznego z operacyjnym podejmowaniem decyzji i włączenie w te procesy wszystkich obszarów funkcjonalnych organizacji.
Podstawą planowania strategicznego firmy jest zwykle pewna wizja przyszłości, z której wynikają wytyczne dla określenia misji i celów oraz budowy strategii. Głównymi jego cechami muszą być: kompleksowość, tj. konieczność jego realizacji z perspektywy całej organizacji, kreatywność, tj. poszukiwanie najlepszych nowatorskich rozwiązań w systemie, który obejmuje organizację i otoczenie oraz ich wzajemne relacje, a także antycypacja, tj. wyprzedzające rozpoznanie warunków działania, problemów, skutków, okazji, zagrożeń itp.
Planowanie strategiczne zapewnia konsekwentne ukierunkowanie działalności przedsiębiorstwa. Ułatwia menedżerom przewidywanie problemów, zanim powstaną i rozwiązywanie ich zanim staną się trudne, a także dostrzeżenie okazji ryzykownych i pewnych oraz dokonanie wyboru między nimi. Dokładna analiza związana z opracowaniem planu strategicznego dostarcza im większej liczby informacji, co ułatwia podejmowanie trafnych decyzji.
[J. Penc]

Zobacz również: formułowanie strategii , struktura strategii firmy


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Pięć sił Portera - Zgodnie z koncepcją M. Portera , ustalenie pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku polega na zaprezentowaniu go na tle...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch