Witamy, 30 czerwca 2024 r. Imieniny: Arnolda, Emiliany
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Słownik polsko-angielski A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Negocjacje w biznesie - negotiations in business

sekwencja posunięć, dzięki którym strony negocjujące osiągają możliwie korzystne rozwiązanie częściowego konfliktu interesów i dostrzegają uzasadnioną potrzebę zawarcia transakcji. Istota negocjacji sprowadza się do tego, aby uczyć się rozumieć potrzeby partnera i tak je zaspokajać, by w zamian za to otrzymać to, co nam jest potrzebne.
Według R. Fishera i W. Ury"ego każdą metodę negocjacji można ocenić za pomocą trzech kryteriów. Powinna ona prowadzić do mądrego porozumienia, jeżeli tylko porozumienie jest możliwe. Powinna być efektywna i powinna prowadzić do polepszenia, a przynajmniej nie niszczyć stosunków między stronami.
Zdaniem Z. Nęckiego rozsądne negocjacje odznaczają się trzema cechami, którymi są:
 obustronna a nie jednostronna korzyść (obie strony osiągają ,,uzasadnione korzyści”),
 uzyskane rozwiązanie powinno być uczciwe, zarówno w sensie zgodności z obowiązującymi przepisami jak i z obowiązującą obyczajowością,
 rozwiązanie powinna cechować względna trwałość rezultatu.
[J. Penc]

Zobacz również: sztuka biznesu , podstawowe zasady biznesu


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Marketing usług turystycznych - powstanie i rozwój marketingu usług turystycznych jest wynikiem ukształtowania się rynku turystyki i konieczności coraz lepszego świadczenia...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch