Witamy, 30 czerwca 2024 r. Imieniny: Arnolda, Emiliany
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Kompetencja - competence

zakres uprawnień, obowiązków i odpowiedzialności menedżera (pracownika) przypisany do jego stanowiska i wymagany w praktycznym działaniu. W odniesieniu do menedżera wymagana jest nie tylko kompetencja zawodowa, a więc umiejętność wykonywania swojej pracy w sposób sprawny i skuteczny, ale także kompetencja interpersonalna. Oznacza onaumiejętność osiągania przez kierownika zamierzonych wyników przez kierowany przez niego zespół bez wywoływania zbędnych napięć i konfliktów, zrywania istniejących między nim a pracownikami więzi emocjonalnych, a więc w taki sposób, aby ich współpraca miała charakter twórczy i zachęcała pracowników do lepszej pracy i tworzenia dobrej atmosfery.
Ogólnie na kompetencję menedżera składają się cztery rodzaje umiejętności:
 koncepcyjne: prognozowanie i programowanie działań strategicznych dotyczących rozwoju firmy i jej współpracy z otoczeniem;
 administracyjne: związane ze sprawnym i efektywnym kierowaniem firmą lub wyznaczoną jednostką organizacyjną, scalaniem i koordynowaniem pracy jednostek i grup;
 techniczne: wiedza specjalistyczna i doświadczenie w realizacji określonych zadań (sprawność w operowaniu rzeczami);
 organizacyjne: znajomość zasad sprawnej organizacji i nowoczesnych technik organizatorskich;
 interpersonalne: umiejętność współpracy z ludźmi, zdolność do ich aktywizowania i pobudzania do działania (posiadanie ,,energii społecznej”).
W praktyce wszystkie te umiejętności ściśle się ze sobą zazębiają i integrują. Jednak w miarę przechodzenia do wyższych szczebli zarządzania maleje rola umiejętności technicznych i organizacyjnych, rośnie zaś znaczenie koncepcyjnych i administracyjnych. Natomiast umiejętności interpersonalne są ważne na każdym szczeblu zarządzania.
[J. Penc]

Zobacz również: umiejętność działania , umiejętności menedżerskie


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Marketing usług turystycznych - powstanie i rozwój marketingu usług turystycznych jest wynikiem ukształtowania się rynku turystyki i konieczności coraz lepszego świadczenia...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch