Witamy, 30 czerwca 2024 r. Imieniny: Arnolda, Emiliany
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Słownik polsko-angielski A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Inflacja importowana - imported inflation

inflacja importowa; rodzaj inflacji powodowany wzrostem cen importowanych bogactw naturalnych oraz napływem dewiz do kraju, wskutek czego z jednej strony rosną koszty rzeczowe produkcji, z drugiej tanieją kredyty i wzrasta popyt na dobra. Inflacja ta może być powodowana międzynarodowym transferem inflacji związanym ściśle z internacjonalizacją stosunków gospodarczych.
Powodem tej inflacji jest wprowadzenie zmiennych kursów walutowych. Zmienne kursy walutowe jako czynnik inflacyjny mają tym większe znaczenie, im poważniejszą rolę w danej gospodarce odgrywa handel zagraniczny, a więc im bardziej dana gospodarka ma charakter otwarty. Wzrost cen dewiz, będący konsekwencją spadku kursu danej waluty, powoduje wzrost kosztów produkcji związany z podrożeniem importowanych czynników produkcji, w rezultacie czego następuje również wzrost cen produktów finalnych. Uruchamia to mechanizm inflacji kosztowej (podażowej).
[J. Penc]

Zobacz również: kurs walutowy


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Marketing usług turystycznych - powstanie i rozwój marketingu usług turystycznych jest wynikiem ukształtowania się rynku turystyki i konieczności coraz lepszego świadczenia...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch