Witamy, 30 czerwca 2024 r. Imieniny: Arnolda, Emiliany
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Słownik polsko-angielski A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Import - import

zakup towarów zagranicznych od podmiotów zlokalizowanych poza obszarem kraju. Import zaopatruje gospodarkę w towary (usługi), których wytworzenie w kraju uważa się za niemożliwe lub mniej korzystne.
Znaczenie importu dla gospodarki oceniane jest różnie: zarówno jako pozytywne jak i negatywne. Dlatego też państwo stosuje zarówno politykę popierania jak i ograniczania importu: wprowadza premie i dotacje a jednocześnie kontyngenty importowe (import quota), tzn. ograniczenia ilościowe importu danego produktu z danego kraju.
W teorii można spotkać różne rodzaje importu o różnym znaczeniu dla gospodarki. I tak wyróżnia się:
 import uzasadniony: stanowi przywóz towarów, które nie mogą być z przyczyn obiektywnych wytwarzane w danym kraju (np. brak zasobów surowcowych, inne warunki klimatyczne itp.);
 import bezpośredni: przywóz towarów bezpośrednio z kraju ich pochodzenia;
 import wyłączony: przywóz towarów nie wytwarzanych w kraju;
 import kooperacyjny: przywóz towarów potrzebnych do produkcji wyrobów wytwarzanych na podstawie zagranicznych licencji lub realizowanych na podstawie umów kooperacyjnych zawartych z zagranicznymi partnerami;
 import uzupełniający: import towarów, które są wytwarzane w kraju, ale w ilościach nie pokrywających zapotrzebowania;
 import niewidoczny: zakup usług za granicą, wydatki z tytułu frachtów, ubezpieczeń, patentów, licencji, usług bankowych, turystyki zagranicznej itp.
[J. Penc]

Zobacz również: reglamentacja importu


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Marketing usług turystycznych - powstanie i rozwój marketingu usług turystycznych jest wynikiem ukształtowania się rynku turystyki i konieczności coraz lepszego świadczenia...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch