sprzedaż towarów za granicę, bądź ich wywóz za granicę w celu sprzedaży na rynku obcym. Za eksport uznaje się również wydatki osób i firm zagranicznych na produkty produkcji krajowej oraz świadczenia usług cudzoziemcowi. Wysokość eksportu określa pozycję handlową kraju. Eksport zapewnia środki niezbędne dla importu produktów i usług, które są bądź niedostępne na rynku krajowym bądź wyższe są ich koszty wytwarzania i niższa jest jakość. Eksport jest korzystny dla istnienia i rozwoju przedsiębiorstw stwarzając możliwości zwiększania skali produkcji i sprzedaży, przedłużania cykli życia produktów, zdobywania cennych doświadczeń w marketingu międzynarodowym oraz osiągania dochodów i zysków dla dokonywania inwestycji rozwojowych umacniających pozycję przedsiębiorstw na rynku krajowym i międzynarodowym.
[J. Penc]
Marketing usług turystycznych - powstanie i rozwój marketingu usług turystycznych jest wynikiem ukształtowania się rynku turystyki i konieczności coraz lepszego świadczenia...