Witamy, 30 czerwca 2024 r. Imieniny: Arnolda, Emiliany
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Zmiana technologiczna - technological change

wprowadzenie nowej metody produkcji, przynoszącej udoskonalenie produktu lub zmniejszenie kosztów jego wytwarzania i w ten sposób zwiększającej produktywność.
Zmiany w technologii mogą spowodować w każdej firmie przełom i długotrwałe przeobrażenia. Toteż zadaniem kierownictwa jest zajęcie się sprawami doskonalenia technologii i uznania ich rozwoju za strategiczny czynnik sukcesu. Kierownictwo, by właściwie programować te zmiany, powinno znaleźć odpowiedź na trzy pytania:
1. W jakim stadium rozwoju lub stosowania znajduje się nowa technologia?
2. Kiedy i w jaki sposób technologie mogą wywrzeć wpływ na pracę przedsiębiorstwa?
3. Jak przedsiębiorstwo może się nastawić na zmiany technologiczne?
Musi ono też śledzić rozwój trzech rodzajów technologii, tj. kluczowych, postępowych i przyszłości oraz przygotować się do ich przyjmowania i wykorzystywania.
Technologie kluczowe (podstawowe) są stosowane powszechnie i nie gwarantują innowacyjnych możliwości na przyszłość.
Technologie postępowe znajdują się dopiero w początkowym stadium i są stosowane w niewielkim stopniu. Są one jeszcze otwarte na ulepszenia, dzięki czemu dają szansę pokonania konkurencji.
Technologie przyszłości znajdują się dopiero w stadium badań i dlatego jeszcze nie mogą być stosowane. Ich przyszły sukces na rynku zależy od wyników prób laboratoryjnych. Technologie kluczowe są dzisiejszymi, zaś technologie postępu i przyszłości jutrzejszymi czynnikami sukcesu. Kierownictwo powinno zbierać i selekcjonować informacje o wszystkich ważnych technologiach i sygnały o przemianach technicznych, aby zapobiec przykrym niespodziankom w przyszłości.
[J. Penc]

Zobacz również: zarządzanie zmianami


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Marketing usług turystycznych - powstanie i rozwój marketingu usług turystycznych jest wynikiem ukształtowania się rynku turystyki i konieczności coraz lepszego świadczenia...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch