Witamy, 30 czerwca 2024 r. Imieniny: Arnolda, Emiliany
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Zachowanie ingracjacyjne - ingratiate behaviour

zachowanie polegające na przymilaniu się, ujmowaniu sobie kogoś, wkradaniu się w czyjeś łaski. Istotą takiego zachowania jest nie tyle tworzenie pozytywnego obrazu własnej osoby u innych (to można uznać za naturalne), ale stosowanie różnych technik, a nawet oszustw w celu uzyskania nieuzasadnionej sympatii dla siebie i uznania dla własnych walorów, w rzeczywistości nie istniejących. Pozyskanie przychylności innych czy wzbudzenie u nich sympatii ma charakter czysto instrumentalny, jest narzędziem uzyskania wpływu na te osoby. Wyróżnia się trzy typy technik ingracjacji:
 przesadne wychwalanie wartości partnera: wychwalanie takich cech, co do których dana osoba nie ma pewności, że je posiada, bądź takich, które pragnie posiąść;
 głoszenie opinii zbieżnej z opiniami osoby podlegającej manipulacji: wymaga to poznania poglądów takiej osoby i ciągłego jej przytakiwania;
 przekazywanie odpowiednio dobranych informacji o sobie: wymaga to rozpoznania cech cenionych przez osobę manipulowaną i eksponowania własnych zalet zbieżnych z cenionymi przez nią cechami.
[J. Penc]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Marketing usług turystycznych - powstanie i rozwój marketingu usług turystycznych jest wynikiem ukształtowania się rynku turystyki i konieczności coraz lepszego świadczenia...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch