Witamy, 30 czerwca 2024 r. Imieniny: Arnolda, Emiliany
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Turystyka - tourism

forma aktywności ruchowej człowieka związana ze zmianą miejsca zamieszkania, środowiska i stylu życia; gałąź gospodarki narodowej świadcząca usługi turystyczne, wielostronnie pobudzające wzrost gospodarczy państwa.
Turystyka (krajowa i zagraniczna) jest źródłem wielu cennych wartości dla korzystającego z niej człowieka i gospodarki. Współcześnie przypisuje się jej m.in. następujące funkcje:
 polityczno-wychowawcze, wynikające bezpośrednio z zapoznawania się turysty z wartością cywilizacyjną i osiągnięciami własnego kraju, uczestniczenie w różnych uroczystościach narodowych, a także z pogłębiania świadomości narodowej (wzmocnienia związku uczuciowego z własnym krajem, zwiększenie poczucia odpowiedzialności za jego przyszłość itp.);
 kulturalno-oświatowe, będące wynikiem poznawania przyrody i jej piękna, dziejów własnego kraju, miejsc pamięci narodowej, zabytków, ośrodków nauki, kultury i sztuki, życia i kultury różnych regionów i środowisk ludzkich, uczestnictwa w imprezach kulturalnych, artystycznych, rozrywkowych itp.);
 regeneracyjno-zdrowotne, związane z odnową sił psychofizycznych i zdrowia poprzez ruch, wysiłek i przeżywanie piękna, z hartowaniem organizmu, zwiększaniem zdolności do jego samoodtruwania (detoksykacji ustrojowej), odporności na choroby i szkodliwe działania warunków pracy i wielkomiejskiego życia, a często też z potwierdzeniem własnej sprawności (radość z własnych osiągnięć, wzmożenie poczucia zdrowia itp.);
 rozrywkowo-estetyczne, polegające na możliwości zaspokajania zainteresowań poznawczych, potrzeby działania (czynu), potrzeby ,,wyżycia się” (wypełnienia czasu celową aktywnością) i uzyskania doświadczeń oraz przeżyć emocjonalnych, których źródłem są zabytki kultury, zjawiska przyrody i ,,architektura” krajobrazu;
 społeczno-ekonomiczne związane z podnoszeniem gotowości do pracy (zdolności i woli pracy), wzrostem wydajności, wzrostem zatrudnienia (zmniejszenie bezrobocia) w wyniku rozwoju przemysłu turystycznego i usług turystycznych (wzmożona obsługa turystów), aktywizacją regionów słabiej rozwiniętych, polityką konsumpcji, polityką inwestycji, rozwojem infrastruktury, współpracą między regionami itp.
[J. Penc]

Zobacz również: czas wolny , relaks , rekreacja


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Marketing usług turystycznych - powstanie i rozwój marketingu usług turystycznych jest wynikiem ukształtowania się rynku turystyki i konieczności coraz lepszego świadczenia...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch