Witamy, 5 lipca 2024 r. Imieniny: Antoniego, Bartłomieja
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Strategia pretendenta rynkowego

Przedsiębiorstwo zajmujące lub pragnące zająć drugą pozycję po liderze dąży do zwiększenia swego udziału w rynku atakując lidera oraz innych pretendentów. Jego strategia nie polega na bezpośredniej, zbyt ryzykownej konfrontacji z nimi, lecz na wykorzystywaniu szans jakie może zapewnić:
 stosowanie niższych cen i wyższych marż handlowych dla pozyskania pośredników handlowych i końcowych nabywców,
 oferowanie produktów o niższej od lidera jakości ale po bardziej atrakcyjnych cenach,
 oferowanie droższych i bardziej prestiżowych produktów dla pozyskania elitarnych nabywców będących dotąd klientami lidera rynku,
 oferowanie konkurencyjnego zakresu usług przed i po sprzedaży,
 stosowanie atrakcyjnej promocji a zwłaszcza środków aktywizacji sprzedaży.
Może zaatakować lidera rynkowego, podobnych do siebie pretendentów stosując atak frontalny, jeśli ma wystarczające zasoby, atak skrzydłowy działając tam, gdzie nikt się nie spodziewa ataku, stosować oblężenie dla zdobycia liczących się terytoriów lidera, a także atak wymijający lub partyzancki.
[T. Sztucki]

Zobacz również: strategia lidera rynkowego , strategia ofensywna


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Podatek dochodowy - podatek nakładany na dochody osobiste lub zyski spółek. [Red.]
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch