Witamy, 1 lipca 2024 r. Imieniny: Bogusza, Haliny
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Orientacja marketingowa - marketing orientation

koncepcja działania firmy polegająca na stawianiu w centrum uwagi konsumenta i jego potrzeb; dążenie do zrozumienia potrzeb konsumentów, poznawanie tych potrzeb i takie zaplanowanie działalności produkcyjnej i handlowej, aby w sposób dla siebie zyskowny zaspokoić te potrzeby. Zdaniem B. Dunniona firma zorientowana marketingowo odznacza się takimi cechami, jak:
1. Posiadanie jasno określonej wizji tego co ważne, odpowiednio motywujące zarówno konsumenta, jak i pracowników przedsiębiorstwa.
2. Skupienie uwagi na nadrzędnych korzyściach konsumenta, a więc na wartościach, a nie tylko cenach.
3. Wprowadzanie innowacji, zarówno jeśli chodzi o ulepszenie samego produktu, jak wysiłki marketingowe mające na celu dotarcie z towarem do konsumentów.
4. Podejście długofalowe, myślenie perspektywiczne, które kształtuje postrzeganie celów i możliwości przedsiębiorstwa.
5. Traktowanie inwestycji jako warunków koniecznych dla osiągnięcia ambitnych celów. Można to przeciwstawić sposobom myślenia nakierowanym przede wszystkim na ograniczenie kosztów.
6. Zaangażowanie w nieustający atak, co wzmaga motywację pracowników, a konkurencję zmusza do obrony.
7. Zdolność szybkiego reagowania na potrzeby konsumentów, na działania konkurencji i zmiany w otoczeniu biznesu.
Marketingowa orientacja firmy oznacza więc, że w firmie myśli się perspektywicznie i koordynuje wszystkie poczynione przez nią operacje pod kątem osiągnięcia obopólnych korzyści: przedsiębiorstwo osiąga zysk a konsument otrzymuje dobry produkt, we właściwym czasie, miejscu i po przystępnej cenie.
[J. Penc]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Uprawnienie - wyznaczona przez prawo możliwość postępowania w określony sposób. W stosunku cywilnoprawnym występuje z reguły kilka uprawnień, mają one znaczenie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch