Media plan - media-plan
Sporządzaniem planu mediów zajmuje się w agencjach reklamy wyspecjalizowany dział kontaktów z mediami. Dokonuje ich wyboru i planowania sposobów wykorzystania dla realizacji reklamy zleconej przez klienta na podstawie wyników badań atrakcyjności, siły oddziaływania i efektywności wykorzystania każdego rodzaju mediów. Dla wyboru najwłaściwszego rodzaju mediów. ustala się: 1. ich ekonomiczną korzyść, określoną liczbą odbiorców, do których może dotrzeć reklama i wysokością kosztu obliczoną w stosunku do tysiąca adresatów, 2. czas nadawania i oddziaływania reklamy, 3. relatywną wartość medium dla realizacji celu reklamy. Dla zapewnienia swym klientom możliwie najlepszego media planu, agencje zakupują z wyprzedzeniem najlepsze miejsca w prasie, czasy antenowe w radio i telewizji dla ich późniejszego oferowania klientom. Posiadanie takich możliwości jest ważnym elementem atrakcyjności agencji dla klientów i także dla poszczególnych mediów pozbywających się trudności poszukiwania klientów. Istnieją agencje specjalizujące się w wykupywaniu najbardziej poszukiwanych możliwości korzystania z mediów i oferujące te możliwości innym agencjom czy indywidualnym klientom.
[T. Sztucki]
|