|
|
![](themes/graph/leks_slown.gif) |
![](themes/graph/spacer.gif) |
Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
|
Marketing interakcyjny - interaction marketing
działania marketingowe nastawione na tworzenie i utrwalanie więzi między przedsiębiorstwem i klientami dzięki wysokiej jakości obsługi przez wysoko wykwalifikowanych pracowników przedsiębiorstwa. Niezbędnym warunkiem tych więzi jest włączenie pracowników obsługi klientów do formułowania celów i sposobów pozyskiwania nabywców przez działania marketingowe przedsiębiorstwa oraz wyrabianie nastawienia na rozpoznawanie i zaspokajanie potrzeb nabywców, a także świadczenie usług przed i po sprzedaży. Marketing interakcyjny ma szczególne znaczenie w działalności usługowej, w której nie materialny produkt, lecz niematerialna usługa i obsługa są warunkiem pozyskania klienta i utrwalenia jego lojalności do firmy. W niektórych organizacjach ustalany jest „program gwarantowanej obsługi” i związany z nim fundusz pieniężny, z którego klientom wypłacane są odszkodowania za obsługę niezgodną z „programem”. Kwota pozostająca po zaspokojeniu uzasadnionych roszczeń dzielona jest między pracowników obsługi stanowiąc element motywacyjny.
[T. Sztucki]
|
|
|
|
![](themes/graph/zwr_uwage.gif) |
![](themes/graph/spacer.gif) |
![](themes/graph/forum.gif) |
![](themes/graph/spacer.gif) |
Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym |
|
|
|