Witamy, 1 lipca 2024 r. Imieniny: Bogusza, Haliny
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Informacje rynkowe - market information

wiedza o rynku (zachowaniach i upodobaniach konsumentów), służąca specjalistom od marketingu za podstawę do podejmowania decyzji marketingowych i kontroli ich skutków.
Każda firma działająca na rynku powinna mieć dobrze zorganizowany system informacji rynkowej, który by dostarczał informacji w formie użytecznej dla identyfikacji problemów i sposobów ich rozwiązywania oraz zapewniał logistyczny przepływ tych informacji. System taki powinien firmie zapewniać:
 miarodajność informacyjną, tzn. wystarczająco dokładnie i rzetelnie przedstawiać zjawiska zachodzące na rynku, aby nie było możliwe manipulowanie danymi;
 przejrzystość systemu wskaźników, tzn. umożliwiać oddzielenie danych istotnych od nieistotnych i pozwalać na opisywanie sytuacji rynkowych w sposób syntetyczny i przejrzysty;
 kompletność informacji, tzn. obejmować wszystkie najważniejsze obszary zainteresowań rynkowych firmy (geografia rynku, struktura rynku, możliwości konkurentów itp.);
 użyteczność informacji, tzn. opierać się na związku przyczynowo-skutkowym między jakością informacji a stopniem osiągania celu (zaspokojenie potrzeb użytkownika informacji);
 konsekwentną i koncepcyjną analizę i wykorzystanie informacji w działalności marketingowej firmy;
 szybkie przetwarzanie danych ukierunkowane na pilne zaspokojenie życzeń odbiorców oraz nawiązanie z nimi szybkich i elastycznych kontaktów;
 dysponowanie w każdej chwili aktualnymi danymi co do kształtowania się sytuacji rynkowej i realizacji zadań wewnątrz przedsiębiorstwa;
 szybką realizację zamówienia i ekspedycję zamówionej dostawy, a także jednoczesną realizację zamówień krótkoterminowych;
 dysponowanie aktualnymi danymi o stanie i zmianach w potencjale klientów;
 możliwość dalszej rozbudowy systemu w razie konieczności dywersyfikacji produkcji, zwiększenia obrotów i poszerzenia kręgu odbiorców, a także możliwość integracji zebranych informacji.
[J. Penc]

Zobacz również: sygnały rynkowe


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Uprawnienie - wyznaczona przez prawo możliwość postępowania w określony sposób. W stosunku cywilnoprawnym występuje z reguły kilka uprawnień, mają one znaczenie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch