formuła projektowania efektywnego przekazu w reklamie (promocji). W idealnej sytuacji przekaz powinien zwrócić uwagę (get attention), podtrzymać zainteresowanie (), pobudzić pragnienie posiadania (stimulate desire to possess) i wywołać działanie (ask for action). W praktyce tylko niektóre przekazy są tak skuteczne. Model AIDA ukazuje bowiem idealne cechy przekazu.
Model ten powstał w latach dwudziestych i do dzisiaj obowiązuje w sztuce promocji. Chociaż ostatnio proponuje się model jeszcze bardziej skuteczny, lepiej dostosowany do preferencji współczesnego odbiorcy. Jest to model poszerzony (AIDCAS) przez dodanie do poprzedniej formuły dwóch elementów: conviction (przekonaj) i satisfaction (zapewnij satysfakcję).
Zob. też: źródła przekazu.
[J. Penc]
Wynagrodzenie pracowników - pensje wypłacane przez pracodawców pracownikom oraz uzupełniające świadczenia pieniężne, takie jak składki na publiczne i prywatne fundusze...