Witamy, 2 lipca 2024 r. Imieniny: Kariny, Serafiny
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

AIDA - Attention–Interest–Desire–Action

formuła projektowania efektywnego przekazu w reklamie (promocji). W idealnej sytuacji przekaz powinien zwrócić uwagę (get attention), podtrzymać zainteresowanie (), pobudzić pragnienie posiadania (stimulate desire to possess) i wywołać działanie (ask for action). W praktyce tylko niektóre przekazy są tak skuteczne. Model AIDA ukazuje bowiem idealne cechy przekazu.
Model ten powstał w latach dwudziestych i do dzisiaj obowiązuje w sztuce promocji. Chociaż ostatnio proponuje się model jeszcze bardziej skuteczny, lepiej dostosowany do preferencji współczesnego odbiorcy. Jest to model poszerzony (AIDCAS) przez dodanie do poprzedniej formuły dwóch elementów: conviction (przekonaj) i satisfaction (zapewnij satysfakcję).
Zob. też: źródła przekazu.
[J. Penc]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Wynagrodzenie pracowników - pensje wypłacane przez pracodawców pracownikom oraz uzupełniające świadczenia pieniężne, takie jak składki na publiczne i prywatne fundusze...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch