Subkultura - subculture
podkultura, czyli kultura mniejszej grupy stanowiącej część jakiejś większej zbiorowości (społeczności); grupa konsumentów o podobnej hierarchii wartości, postawach, aspiracjach i motywach postępowania, tworząca odrębny segment rynku o podobnych potrzebach, popycie czy zachowaniach nabywczych, np. subkultura młodzieżowa.
Specjaliści od marketingu są żywo zainteresowani zmianami kulturowymi, które mogą odzwierciedlać możliwości rynkowe lub zagrożenia. Istnieją nawet specjalne firmy, które formułują prognozy społeczno-kulturowe. Prowadzone przez nie badania pozwalają określić odsetek ludzi, którzy podzielają określone postawy, zachowania, style życia (sposób ubierania się, spędzania wolnego czasu itp.), jak i tych, którzy są temu przeciwni.
Zakładając, że poszczególne subkultury mają różne potrzeby i wzorce zachowań, przedsiębiorstwa mogą wybrać subkulturę jako swój rynek docelowy.
[J. Penc]
Zobacz również:
kultura
,
styl życia
|