Sponsorowanie - sponsorship
działalność marketingowa polegająca na wydatkowaniu pieniędzy i środków rzeczowych przez producentów towarów i usług (sponsorów) na wspieranie społecznie użytecznej działalności (sportowej, kulturalnej, oświatowej, ekologicznej itp.) w celu wywołania pozytywnych skojarzeń z firmą sponsorującą, czy też ich podtrzymania i stworzenia oraz utrwalenia dobrej opinii o sponsorze.
Działalność sponsoringowa firm zyskała wysoki stopień akceptacji społecznej w krajach wysoko rozwiniętych i należy do najważniejszych i skutecznych form oddziaływania na rynek. W krajach tych sponsoring jest traktowany jako możliwość kreatywnego wykorzystania wolnego czasu dla wzmocnienia emocjonalnych kontaktów przedsiębiorstwa z różnymi grupami celowymi dzięki prezentacji swego image i swoich produktów. Toteż w literaturze marketingowej coraz więcej poświęca się miejsca na wykorzystanie sponsorowania jako instrumentu procesu komunikowania się przedsiębiorstwa z różnymi uczestnikami rynku i umacniania jego pozycji wśród konkurencji.
[J. Penc]
Zobacz również:
sponsor
,
public relation
,
wizerunek wirmy
,
dobra reputacja
|