Witamy, 25 czerwca 2024 r. Imieniny: Łucji, Witolda
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Proces promocyjnej komunikacji - communication of promotion process

Tworzy go układ następujących elementów:
1. nadawca,
2. kodowanie tj. przekształcanie symbolicznych oznaczeń, słów i obrazów w przekazy zawierające pożądane treści i przesłania,
3. przekaz – treść przekazu przeznaczona dla odbiorcy,
4. środek przekazu – medium wybrane ze względu na walory szybkiego i skutecznego doprowadzenia promocji,
5. odbiorca,
6. dekodowanie, dzięki któremu odbiorca uzyskuje zrozumienie przekazu dokonując interpretacji treści i obrazów,
7. odpowiedź – reakcja odbiorcy,
8. sprzężenie – działania odbiorcy docierające do nadawcy,
9. szum czyli nieprzewidziane zakłócenia w odbiorze przekazu promocji.
Nadawcą promocji jest przedsiębiorstwo przemysłowe, usługowe i handlowe kierujące do zamierzonych adresatów przekaz promocyjny zawierający argumentację i obietnicę korzyści, jakie odniesie nabywca dla satysfakcjonującego zaspokojenia swej potrzeby. Adresat, jest tym, do którego winien dotrzeć przekaz promocji; skuteczność i efektywność procesu komunikacji zależy od prawidłowego wyboru adresatów i doboru środków przekazu. Adresat staje się odbiorcą wówczas, gdy przekaz dociera do jego świadomości i gdy zostaje dostrzeżony, zrozumiany i zapamiętany. Odbiorca, który został przekonany o walorach produktu lub usługi i który odczuwa chęć ich posiadania oraz użytkowania, staje się akceptantem promocji. Jest to decydujący etap dla przemiany akceptanta w nabywcę przedmiotu promocji i spełnieniem jej skuteczności oddziaływania.
[T. Sztucki]

Zobacz również: komunikacja promocyjna z klientami


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Luka strategiczna - różnica między pożądaną a aktualną pozycją przedsiębiorstwa. Analiza tej luki stanowi jedną z podstawowych metod badania dostosowania obecnych...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch