Witamy, 24 czerwca 2024 r. Imieniny: Danuty, Jana
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Public relations - public relations

wielostronne kontakty i stosunki firmy z otoczeniem (klientami, dostawcami, dealerami, akcjonariuszami, opinią publiczną) oraz wszelkie działania służące wzbudzaniu lub utrzymaniu zainteresowania nią i wywoływaniu pozytywnego nastawienia (realne i potencjalne zachowanie się człowieka) społeczeństwa, szczególnie zaś uczestników rynku do jej działalności, a także zaufania otoczenia do firmy.
Działania public relations są prowadzone zarówno w odniesieniu do środowiska wewnętrznego jak i zewnętrznego firmy. W działaniach skierowanych na środowisko wewnętrzne (pracowników) cele public relations koncentrują się wokół budowy kultury organizacji i silnego związania pracowników z firmą, aby mieli oni możliwie najlepsze o niej wyobrażenie, by się z nią identyfikowali i ją szanowali, a nawet zachęcali innych do podjęcia w niej pracy.
W działaniach skierowanych na środowisko zewnętrzne (otoczenie) wysiłki public relations powinny doprowadzić do świadomości społecznej misję przedsiębiorstwa i stworzenia pozytywnego nastawienia otoczenia do wszelkich zewnętrznych działań firmy, silnie wspierać promocję przedsiębiorstwa, produkty i kształtowanie image. Oczywiście działania te powinny być dwutorowe i polegać na przesyłaniu informacji z firmy do otoczenia – z jednej strony, z drugiej zaś – na uważnym śledzeniu i analizowaniu opinii publicznej oraz innych informacji płynących z otoczenia.
Zdaniem Philipa Kotlera dział public relations powinien podejmować pięć zasadniczych czynności różnie wspierających cele marketingowe firmy:
 stosunki z prasą: utrzymywanie stosunków z prasą ma na celu umiejscowienie w mass mediach informacji zwracających uwagę na osobę, produkt lub usługę;
 nadawanie rozgłosu produktowi: popularyzowanie produktu pociąga za sobą konieczność stosowania różnych działań;
 komunikacja przedsiębiorstwa: obejmuje działania komunikacyjne prowadzone wewnątrz i na zewnątrz przedsiębiorstwa oraz służby promocji przedsiębiorstwa;
 lobbying: polega na kontaktowaniu się i przekonywaniu członków ciał ustawodawczych i urzędników państwowych do określonych rozwiązań prawnych i administracyjnych;
 doradztwo: polega na doradzaniu kierownictwu w kwestiach związanych ze społecznymi aspektami funkcjonowania przedsiębiorstwa, jego pozycją i image.
[J. Penc]

Zobacz również: propaganda handlowa , sponsorowanie


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Pięć sił Portera - Zgodnie z koncepcją M. Portera , ustalenie pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku polega na zaprezentowaniu go na tle...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch