Witamy, 28 marca 2024 r. Imieniny: Anieli, Kasrota
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Klientela - customers

stali nabywcy towarów i usług; osoby stale zaopatrujące się u danego handlowca. Takie osoby (grupa osób) nazywają się klientelą. Klientela jest głównym elementem firmy handlowej, bez niej firma nie może istnieć. Oprócz klienteli zakupów w firmie dokonują również klienci okazjonalni (occasional customers), którzy dokonują zakupów sporadycznie, a także zupełnie przypadkowi nabywcy. Każda firma powinna szczególnie dbać o swoją klientelę. Potencjalni nabywcy stanowią zazwyczaj element tylko możliwy (abstrakcyjny). Firma chcąc ich pozyskać musi ich poznać i musi też poznać strukturę ich potrzeb i dzięki marketingowi wpłynąć na ich decyzje dotyczące zakupu. Cała działalność firmy jest zależna głównie od klientów rzeczywistych (klienteli). Powinna więc tak działać, aby ci klienci, ilekroć złożą zamówienie kupowali tak dużo, jak to jest tylko możliwe. Firma powinna przeto dołożyć wszelkich starań, aby klient był rzeczywiście w centrum jej zainteresowania. Wzrost znaczenia klienta jest z pewnością zjawiskiem u nas pozytywnym, ale dla wielu firm pozostaje on ciągle w sferze deklaracji. [J. Penc]

Zobacz również: stakeholders


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Etyka biznesu - poważne reagowanie na regulacje prawne, sygnały rynkowe oraz potrzeby społeczne i ekologiczne, a także przewidywanie intencji prawodawcy i trendów...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch