|
|
|
|
Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
|
Sondaż - survey
standaryzowana procedura zbierania danych (informacji) w sposób bezpośredni od zbiorowości lub reprezentatywnej próby. Narzędziem gromadzenia informacji jest ankieta lub wywiad. Sondaż charakteryzuje się następującymi cechami:
nawiązywaniem kontaktu badacza z respondentami wyłącznie za pośrednictwem ankieterów, lub też wypełnianej ankiety, przy czym ankieterzy są osobami obcymi w stosunku do badanych;
krótkotrwałym kontaktem badawczym z respondentami;
poleganiem na werbalnych (dotyczących słów, słownych) zachowaniach respondenta, które są traktowane jako wskaźniki postaw i opinii występujących w rzeczywistych sytuacjach;
wysokim stopniem standaryzacji pytań, które mają na celu zapewnienie porównywalności uzyskanych odpowiedzi oraz ich ilościowe opracowanie;
statystycznym traktowaniem respondentów (i ich odpowiedzi) jako jednostek tworzących próbę szerszej zbiorowości.
[J. Penc]
Zobacz również:
badanie rynku
,
badanie marketingowe
,
sampling
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym |
|
|
|