Witamy, 18 kwietnia 2024 r. Imieniny: Apoloniusza, Bogusławy
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Samokontrola - self-control

kontrolanad samym sobą; obserwowanie, kontrolowanie własnej pracy lub postępowania. Zgodnie z zasadami dobrej roboty samokontrola stanowi jeden z podstawowych czynników kontroli jakości i produkcji, a także ważny czynnik motywacji. Zapewniają ją następujące posunięcia menedżera:
 wybór właściwych ludzi do zespołu (uwzględnia się indywidualne cechy charakteru przyszłych członków grupy);
 zapewnienie otwartości działania i utrzymania stałych kontaktów z pracownikami;
 wymaganie, aby pracownicy zapoznawali się z opiniami klientów i handlowców;
 ustalenie systemu ocen i promowania pracy grupowej;
 wyrównywanie rytmu pracy zespołu;
 liczenie się z błędami i ich tolerowanie, naturalnie w rozsądnych granicach;
 włączanie się do rozwiązywania konkretnych problemów, wykonywanie niekiedy nawet zwykłych czynności produkcyjnych, gdyż to zwiększa zaangażowanie pracowników, którzy zazwyczaj lepiej wykonują takie czynności niż ich przełożony;
 tworzenie atmosfery wzajemnego zaufania; bez tego nie można osiągnąć dobrych wyników, ani też pobudzać ludzi do lepszej pracy i ponoszenia odpowiedzialności.
Samokontrola odpowiada potrzebom pracownika w zakresie samodzielności i współodpowiedzialności. Oddziałuje ona motywacyjnie i ma coraz większe znaczenie w szczególności w odniesieniu do pracowników wykwalifikowanych i zaangażowanych. Niezbędnym warunkiem samokontroli jest jednak określenie sposobów pomiaru wyników. Miernikami mogą być na przykład wskaźniki ilościowe, jakościowe, koszty itp.
Poczucie kontroli wewnętrznej (samokontroli) jest bezpośrednio związane z samooceną. Ludzie z wysoką oceną swoich możliwości i działań są skłonni do podejmowania zadań trudnych, nowatorskich i bardziej podatni na innowacje. Przekonanie o swoich możliwościach działania (self-efficiency) zwiększa oczekiwaną skuteczność (expected efficiency), czyli przekonanie, że potrafi się wykonać z powodzeniem dane działanie i poradzić sobie w trudnej sytuacji.
[J. Penc]

Zobacz również: pole swobody działania , delegowanie uprawnień , poczucie własnej skuteczności , sprawstwo w działaniu


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Lojalność nabywców -

systematyczne, stale powtarzające się zakupy danego produktu w tym samym miejscu przez tych samych nabywców na zasadzie przyzwyczajenia, zaufania...

Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch