Witamy, 28 marca 2024 r. Imieniny: Anieli, Kasrota
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Tekst reklamowy - advertising text

Znajduje zastosowanie w różnych formach i środkach promocji. Wypowiadany jest w reklamie radiowej i telewizyjnej w połączeniu z obrazem, akcją, czy scenką. Najbardziej rozpowszechniony jest we wszystkich rodzajach reklamy drukowanej na opakowaniach, instrukcjach sposobu użycia produktu, w katalogach, listach reklamowych, ulotkach i ogłoszeniach prasowych. Skuteczność oddziaływania tekstu reklamowego zależy od użycia prostego i zrozumiałego języka, od wyraźnego sformułowania argumentów przedstawiających cechy i zalety produktu. Tekst reklamowy winien być pisany z punktu widzenia jego adresata, wyrażać zainteresowanie jego potrzebami i problemami oraz przedstawiać najlepiej możliwość zaspokojenia i rozwiązania problemów nabywcy. Podstawowe wymagania tekstu reklamowego:
1. Tytuł główny:
 łatwy do pospiesznego odczytania,
 zwraca się bezpośrednio do czytelnika,
 zawiera charakterystyczne wyrazy łączące się z tematem reklamy,
 zawiera słowa sugerujące energiczną akcję,
 zapowiada informacje zawarte w dalszym tekście,
 umieszczony jest bezpośrednio nad treścią i od niej oddzielony.
2. Podtytuły:
 potęgują zainteresowanie,
 nie zdradzają przedwcześnie treści.
3. Właściwa treść:
 ma czytelny układ,
 pierwsze zdanie zawiera użyteczną oraz interesującą informację,
 cały tekst przedstawia sugestywnie reklamowany produkt i usługę.
[T. Sztucki]

Zobacz również: ogłoszenie reklamowe


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Etyka biznesu - poważne reagowanie na regulacje prawne, sygnały rynkowe oraz potrzeby społeczne i ekologiczne, a także przewidywanie intencji prawodawcy i trendów...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch