Witamy, 19 kwietnia 2024 r. Imieniny: Alfa, Leonii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Fuzja - merger

połączenie dwóch przedsiębiorstw lub nabycie (przejęcie) jednego przedsiębiorstwa przez drugie, w rezultacie czego powstaje zupełnie nowa firma, która może pozostać przy dotychczasowej nazwie jednego z nich lub przybrać zupełnie nową nazwę.
[J. Penc]
Celem jest osiągnięcie wspólnych korzyści wynikających z:
 wyższej efektywności działania,
 pozyskania skutecznych menedżerów,
 ograniczenia kosztów,
 zwiększenia udziału w rynku,
 wyeliminowania konkurentów,
 dywersyfikacji produktów,
 ograniczenia ryzyka,
 wykorzystania nadwyżek finansowych.
Fuzja występuje w czterech głównych formach:
1. Integracja pozioma – ma miejsce wówczas, gdy łączą się dwie firmy o podobnym lub identycznym profilu działalności gospodarczej.
2. Integracja pionowa – zachodzi wtedy, gdy łączą się firmy zajmujące różne miejsca tworzenia wartości dodanej w układzie produkcyjno-handlowym.
3. Integracja koncentryczna – obejmuje działania konsolidacyjne wśród przedsiębiorstw, których przedmioty działalności są podobne lub powiązane technicznie i marketingowo.
4. Integracja konglomeratowa – ma miejsce wtedy, gdy przedmiot działalności jednej z łączących się firm nie jest niczym związany z przedmiotem działalności drugiej firmy.
[T. Sztucki]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Koncepcja marketingu - Wyraża dążenie i ukierunkowanie działalności przedsiębiorstw dla osiągania maksymalizacji konsumpcji, maksymalizacji satysfakcji nabywców,...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch