Witamy, 17 września 2019 r. Imieniny: Franciszka, Lamberty
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Statystyka, ekonometria, prognozowanie - Ćwiczenia z Excelem2007 - Agnieszka Snarska
2.Aktywne metody prowadzenia strategii - Michel Muszynski

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Metody rozwiązywania problemu - methods of solving problems

świadomie stosowane sposoby postępowania składające się z zespołu celowych czynności i środków dających największe szanse zadowalającego rozwiązania problemu przy posiadanym stanie wiedzy i doświadczenia. Według W. Huarlimanna można wyróżnić osiem grup takich metod, a mianowicie: 1. Metody recepcyjne: metody dane przez naturę, poznawane w wyniku uczenia się i nabywania doświadczenia (negowanie, działanie kontrolowane, wzory zachowań, wiedza, umiejętności osobiste, umiejętność zespołowa). 2. Metody asocjacyjne: metody odwołujące się do niezwiązanego z niczym myślenia (fantazja, ciekawość, wolna wymiana poglądów, poszukiwanie pomysłów). 3. Metody zbierania i porządkowania: metody te polegają na przechodzeniu od myślenia swobodnego do bardziej uporządkowanego (metody semantyczne, heurystyczne, praca grupowa, porządkowanie itp.). 4. Metody kombinacyjne: metody te polegają na skojarzeniach w rozwiniętej formie i są one metodami twórczego myślenia (kombinowanie, negacja i konstrukcja, dystansowanie, poszukiwanie przyczyn itp). 5. Metody dedukcyjne: metody logicznego myślenia, opierające się na dedukcyjnym toku rozumowania (dedukcja, metody analityczne, abstrahowanie, ustalanie granic i inne). 6. Metody modelowania: metody tworzenia modeli i ich badania oraz interpretacji wyników badań (kwantyfikowanie, optymalizacja matematyczna, metody badań operacyjnych, modele numeryczne i nienumeryczne). 7. Metody indukcyjne i rozwiązania kompleksowe: metody opierające się na myśleniu indukcyjnym i dające całościowy przegląd badanych zjawisk (metody morfologiczne, metody empiryczne, próby, testy itp.). 8. Metody zintegrowane i kombinacje metod: metody te stanowią kombinację metod omówionych wcześniej (integracja, iteracja, modele myślowe, modele zarządzania, metody badania i rozwoju). [J. Penc]

Zobacz również: problem , rozwiązywanie problemu


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Benchmarking strategiczny - stałe porównywanie firmy z wybranym liderem z branży w aspekcie kształtowania podstawowych wskaźników świadczących o jej bieżących sukcesach i...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. abandon /zrzeczenie się/
4. DAGMAR
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch